Business

Aarhus’ store samlingspunkt Bruuns Galleri har fået nogle unge naboer, som er flyttet ind i det gamle centralværksteds øverste etage.

Virksomhed

Texta

Adresse

Jægergårdsgade 97, 3.sal, 8000 Aarhus C

Telefon

60 54 61 24

E-mail

kontakt@texta.dk

Webside

https://texta.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 24. april

Ungt jysk tekstbureau stormer frem – ”man skal ikke opfinde den dybe tallerken hver gang”

På øverste etage bliver der dagligt produceret et hav af tekster til store og små virksomheder samt offentlige intuitioner. Hovedsageligt er det i Danmark, men kundeporteføljen dækker ligeledes firmaer, der bevæger sig rundt i Tyskland, Norge, Sverige og England.

Det kan lyde meget banalt, at de skriver tekster for virksomheder, men de har tydeligvis ramt et hul i markedet. Og som de selv siger det, skal man ikke opfinde den dybe tallerken hver gang – sommetider er virksomhedsideen lige foran en, man skal bare finde efterspørgslen i markedet.

Hjælper virksomheder med tekst, som Google – og kunderne – kan lide

Det er ikke uden grund, at virksomheder har fået øjnene op for det aarhusianske firma TEXTA, der har tekstforfatning som kernekompetence. Tekster er nemlig et af de vigtigste parametre, hvis man vil gøre sig nogen forhåbninger om at blive fundet under bestemte ord på Google. Netop derfor er denne del et af de vigtigste områder online, når det handler om leadgenerering – altså at skaffe besøgende til sin side.

Udover at de rette tekster har betydning for søgemaskinerne, hvor den mest brugte er Google, så betyder det også noget for de besøgende. Sider med slå- samt stavfejl vækker mistro hos læseren, og det vil i langt de fleste tilfælde føre til, at man forlader siden og foretager sit køb andre steder.

De ovenstående grunde er to af de vigtigste årsager til TEXTAs succes. De skriver nemlig både for de kunder, som hverken har tiden eller evnerne til at skrive deres hjemmesidetekster. Men samtidig vil alle deres kunder gerne være synlige på nettet, og derfor er det i lige så høj grad synligheden hos Google, de vælger at købe sig ind i, når de bestiller tekster til deres hjemmesider.

Et kundeportefølje bestående af små virksomheder samt store multinationale selskaber

Kundelisten har udviklet sig meget, siden de i starten skrev for det lokale pizzeria, og det virker til kun at gå i en retning. Virksomheden har nu kunder som Rambøll, Molslinjen, Icopal samt flere af landets kommuner, regioner og universiteter.

Dog er det ikke udelukkende de helt store virksomheder, der har en plads hos virksomheden fra Århus, der stadig tager sig godt af de lokale og mindre firmaer. Ingen kunde er for lille, og den lokale tømmerhandel og maleren har også plads i deres kundeportefølje, hvis de vil have hjælp til at blive synlig online med tekster.

Tocifret millionomsætning og 42 ansatte – der er store planer for år 2019

Den unge, jyske virksomhed har eksisteret i små 3,5 år, og i dag beskæftiger de 42 ansatte, hvoraf 12 er fuldtid, mens 30 er deltidsansatte fra kommunikationsuddannelserne i Aarhus. I 2019 regner bureauet med at skulle have fat i flere ansatte på fuldtid, hvis de skal gøre sig forhåbninger om at løfte deres omsætning fra 2018 med 100 % og dermed lande på et tocifret millionbeløb. Udover at omsætningen skal fordobles, skulle de mange investeringer i 2018 medvirke til, at indtjeningen firedobles. Den unge virksomhed skruer altså ikke ned for armbevægelserne i det kommende år, og forventer kun, at det går en vej, da flere og flere for øjnene op for vigtigheden af online markedsføring.