Business

Modeverden ændrer sig konstant, hvilket er en god ting.

Virksomhed

Busted

Webside

https://2-biz.dk/retailer/busted/

Annonce Virksomhedsprofil - 20. marts

Tre tendenser indenfor mode, som du skal holde øje med

Modeverden ændrer sig konstant, hvilket er en god ting. Hver eneste dag ændrer folks smag sig og det er med til at give et mere mangfoldigt og spændende billede rundt i verden. Små brands får mulighed for at skabe sin identitet ved at være anderledes og skeje ud. Andre brands gør sig gældende ved at levere kvalitetsprodukter, som 2biz. Du kan finde 2biz tøj hos Busted, hvor du også kan få meget andet.

Nedenfor vil du kunne læse om tre tendenser indenfor mode lige i øjeblikket, så du ved hvad du skal holde øje med, når du browser de sociale medier for tøj eller går rundt i din lokale tøjbutik.

Business-casual har været på vej frem længe

Grænsen mellem luksus, fint-, afslapning- og søndagstøj har længe været i opløsning. Business-casual har længe betydet for mænds vedkommende - blazer og jeans. Det behøver det ikke længere. Flere af de store modehuse har de senere år blandet stilarterne og brudt mange af de regler, som man typisk har forstået med mode og hvad der er ‘god stil’.

Mange havde aldrig kunne forestille sig, at man kunne tage et par joggingbukser på, sammen med en fin blazer. Men det gør man nu til dags. En af verdens mest anerkendte luksusbrands, Fear of God, har lige sat en kollektion på benene med Zegna - et italiensk luksus retailer - hvor business-casual termet bliver dekonstrueret. Blazer og joggingbukser. Trenchcoat og fløjsbukser. Der er ingen regler der overholdes. Samtidig er det mest af tøjet oversized og firkantet i dens statur. Det betyder, at den klassiske skræddersyet form ikke er tilstede.

Stor branding

Et af de brands, som er vokset allermest over de seneste par år er, Off White. Off White er et brand, som specielt er blevet populært hos de unge, på grund af mærkets attitude og vilde stil. En af de ting, som Off White, har sat i gang er vild branding og tanken om dekonstruktion.

Den vilde branding vil sige, at logoerne hos mærker bliver forstørret og placeret på alt. Når man tager deres tøj på, kan man godt føle sig som et stort reklameskilt. Skal man være lidt kritisk, så er køberne af dette tøj ofte, mennesker som gerne vil vise, at de tror, at de ved, hvad god stil er. Det bliver en identitetsmarkør for dem.

Dekonstruktion af tøj og sko

Dekonstruktionen af tøj og sko er næsten udelukkende en Off White ting. Denne trend blev kæmpe stor for fire år siden, da brandet udgav en kollektion med Nike, som blev kaldt ‘The Ten’. Kollektionen blev uden tvivl den mest populære kollektion i 10’erne.

Den bestod af 10 forskellige nike sko, der blev dekonstrueret, hvilket vil sige, at skoen bevarede dens komfort og form, men alt andet blev fjernet og kogt ned. Skoene sælges nu til dags for op i mod 10000 kroner, hvis man har et ubrugt par. Dekonstruktion var en af de største trends i 10’erne, og bestemt en af de ting, som du kan holde med.