Business

Den københavnske restaurantscene er fyldt med navne, steder og brands, der alle kæmper om landets mange foodies og madelskere – og deres pengepunge. Og det er ikke uden grund.

Virksomhed

PK Medier

Adresse

Bredgade 19 E, 1260 København

Telefon

42 41 16 47

Webside

https://pkmedier.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 7. januar

Start restaurant i København: Sådan får du succes

For det danske marked for gastronomi er nærmest eksploderet de seneste 10 år og er gået fra et nichefelt til i dag at være præget af flere Michelin-restauranter og aspiranter, der bogstavelig talt stiler efter stjernerne. Overvejer du at entrere på markedet for restauranter i København, er du ikke den eneste. Derfor er der mange ting, du skal være opmærksom på og tage højde for, hvis du vil have succes. Dem får du serveret her.

Spar ikke på din markedsføring – Facebook-annoncering er oplagt

Som den nye dreng i klassen er det vigtigt at gøre sig bemærket. Det er trods alt de færreste, der begiver sig ud på Københavns gader og stræder, sultne, uden at have et sted eller område i tankerne. Derfor er det afgørende, at du investerer i markedsføringen af din restaurant, så folk ved, at du eksisterer, og hvad du tilbyder og står for. Facebook annoncering for restauranter er blandt de mest effektive måder at nå din målgruppe – uanset om det er studerende på SU eller det finere borgerskab, som har råd til at kaste penge efter økologi, vegansk gourmet eller noget helt tredje. Med Facebook kan du markedsføre alt fra events og særlige tilbud til eksisterende kunder eller tidligere gæster, som du gerne vil have forbi igen. Facebook-annoncering er kort fortalt den oplagte måde for din restaurant at råbe op og tiltrække kunder, ligesom det er den billigste og mest effektive annonceringsmulighed for dig, der har et begrænset marketingbudget og ikke har råd til, at det ikke slår til og får folk ned i restauranten.

Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed

København er en stor by, og der er stor forskel på, om du ligger på Vesterbro eller Amager. Derfor er det vigtigt, at du nøje overvejer beliggenheden til din nye restaurant. Hvor er dine kunder, og hvordan kommer de til restauranten? Har du behov for parkeringspladser, eller er det fint med et cykelstativ? Måske er det relevant med udeservering, så forbipasserende kan blive trukket ind af de glade kunder og den lækre mad og duft? Beliggenheden er en stor komponent i din restaurants succes eller fiasko, og derfor kan det ikke understreges ofte nok, at du ikke bare skal vælge det første og bedste lejemål eller ejendom, du er ude at kigge på. Tænk selvfølgelig økonomi ind i det, men forstå også, at det nok er den vigtigste investering, du kommer til at foretage.

Hav styr på råvarer, leverandører og personale

Maden er det, der skal få dine kunder til at komme igen. Servicen er indpakningen, der gør, at folk har en mere omfattende relation til dig end blot selve den kulinariske oplevelse. Sørg derfor for at have styr på alt fra valg af dine råvarer til leverandører, ligesom at personale naturligvis også skal være på plads, inden du åbner dørene for dine gæster.