Business

Virksomhed

RealMæglerne

Telefon

3634 0800

E-mail

info@mailreal.dk

Webside

https://www.realmaeglerne.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 15. januar

Har du netop startet en forretning? Sådan får du kunder i butikken

Har du netop åbnet en butik i dit lokalområde i Nordjylland, og mangler du lidt inspiration til hvilke tiltag der er vigtige i starten? Så får du her nogle råd til hvad der er godt at have fokus på, for at få flere kunder i butikken.

Benyt lokal markedsføring

Hvis du holder en begivenhed, eller du har fået nogle nye produkter i butikken, er det en god idé at sende en pressemeddelelse til dine lokale medier. De vil meget gerne høre fra dig, og det er en genial måde at få lidt markedsføring på, hvis de vælger at publicere det. Skriv pressemeddelelsen selv, det øger din chance for at blive publiceret markant. Undersøg de forskellige lokale medier der findes i Nordjylland på nettet, og send pressemeddelelsen ud til så mange af dem som mulig.

Du bør også holde dig synlig i lokalområdet, ved fx at sponsorere produkter til lokal-velgørende og til lokale nonprofitorganisationer.

Sørg altid for at have din målgruppe i fokus, og vær synlig, der hvor de er repræsenteret. Vis at I deler jeres målgruppes værdier, da det i sidste ende er værdier dine kunder køber.

Lav desuden en markedsføringsplan år for år. Sørg for at planen indeholder alle de forskellige højtider, så du holder dig aktuel, såsom konfirmation, påske, mors- og fars dag, fastelavn, halloween, jul, osv. Del planen op i måneder og noter ned hvad der skal laves før hver højtid. Sørg altid for at være i god tid.

En billig marketingsmetode er udsendelse af nyhedsbreve. Spørg dine kunder efter deres e-mail og om de ønsker at modtage et nyhedsbrev, via en blanket, eller spørg dem selv. På denne måde kan du sende nyhedsbreve ud til dine kunder, ganske gratis.

Du kan også med fordel oprette en profil på sociale medier som Facebook og Instagram, og holde dine følgere opdateret med hvad der sker i din forretning.

Hav næste årsplan klar, så du kan notere alt der fungerede godt i det tidligere år, og hvad du ikke skal gøre igen.

Skab en oplevelse med god service

Du er sikkert godt klar over det, men folk forventer en oplevelse når de besøger en butik i dag, da de ellers lige så godt kunne have handlet på nettet. Sørg derfor at give kunden den bedste service.

God service er nemlig gratis. Informér dem om produkterne de viser interesse for i butikken. Snak med dem og virk interesseret. Vis din begejstring for sin butik og dit job. Skab noget værdi for dem, som de ikke kan finde på nettet, eller i de konkurrerende butikker i lokalområdet.

Start en webshop

Det er ikke til at komme udenom. Onlineshopping er og bliver de fleste danskeres fortrukne måde at shoppe på. Det er derfor ideelt at være med fra starten, især hvis man sælger produkter. Der findes en del forskellige, billige muligheder for at opsætte en webshop. Det behøver ikke være der hvor en stor del af dit salg foregår. Bare det at folk har muligheden skaber en større værdi for dem.

Herfra er spørgsmålet så om hvordan du ønsker I bliver eksponeret. I starten er det billigst at vælge den organiske metode, og lade kunderne komme til dig. Efterfølgende som pengene ruller ind, kan I begynde at investere i digital annoncering af din webshop.

Priotér pengene

Det er vigtigt du måler på alle dine tiltag, så du kan skære dem fra, der ikke fungerer godt nok, og du kan dermed spare penge på det der ikke har nogen positiv effekt på din virksomhed.

Et lille tip er at spare på strøm og vand. Mange vælger at lade noget lys være tændt i butikken efter lukketid, for at gøre produkterne synlige i når folk går forbi uden for åbningstiden. Det koster dog mange penge og det kan godt betale sig at slukke for alt lys i din butik, når I lukker.

Når du lige har åbnet din butik, og pengene derfor ikke er begyndt at vælte ind endnu, er der mange nye butiksejere, der benytter deres egne penge til at finansiere deres lille virksomhed. Derfor er det en god idé at spare penge på hjemmefronten naturligvis. En måde mange måske ikke tænker over kan give en gevinst er at du kan spare penge på dit boliglån, ved at bestille en salgsvurdering af dit hus. Også selvom du ikke har planer om at flytte. For hvis værdien af din bolig er steget siden du købte det, kan du få nedsat bidragssatsen til dit realkreditinstitut. Hvis du fx har lånt 80% af din boligs værdi, betaler du en lav bidragssats for de første 40%, en højere sats for beløbet mellem 40%-60% og derefter en meget højere bidragssats for beløbet mellem de 60%-80%.

Så fordelen ved at få vurderet din bolig til en højere pris, er at en større del af dit lån får den lavere bidragsindsats, og det kan give en massiv besparelse. Snak mere med din ejendomsmægler om hvor meget du kan spare på at få lavet denne salgsvurdering.

Denne gevinst kan du benytte til at komme godt fra start med din nye forretning.