Business

Har I helt tjek på, om I skaber så stor værdi for jeres kunder, som I nu kan?

Virksomhed

AW Media

Adresse

Høffdingsvej 34, 2500 Valby

Telefon

70 70 28 70

E-mail

info@aw-media.dk

Webside

https://aw-media.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 4. april

Giver I jeres besøgende det de vil have?

Kunderne er det vigtigste element i jeres forretning - for uden dem har I ikke nogen forretning. Her får I en række tips til, hvordan I kommer tættere på at give jeres kunder det, som de vil have.

Svar på deres spørgsmål

En typisk faldgrube for virksomheder, som I skal undgå at falde i, er at de ikke formår at give brugerne svar på deres spørgsmål. Jeg er ikke i tvivl om, at jeres brugere vil kunne få svar på deres spørgsmål ved at kontakte jer på mail eller give jer et kald - det er bare ikke altid nok. Der er nemlig stor sandsynlighed for, at brugeren er faldet fra inden, hvis vedkommende ikke kan overskue hyret med at skulle tage direkte kontakt til jer.

Derfor er min anbefaling, at I udpensler al brugbar information omkring jeres produkt eller service. Dette kan I både gøre på de individuelle produktsider, og I kan gøre det i form af en FAQ. En FAQ fungerer især godt, når der skal svares på generelle spørgsmål omkring virksomheden og dens processer. Er I eksempelvis et AdWords-bureau, kan FAQ’en indeholde svar på spørgsmål som “Hvad koster AdWords?”, “Kan vi selv lave Google Ads?” og så videre.

Opret et godt flow

Et flow kan også beskrives som en proces. Her er der for eksempel tale om den proces en kunde skal igennem, når vedkommende opretter sig som bruger på jeres side, eller de felter brugeren skal udfylde for at henvende sig gennem jeres formular.

Sørg for at jeres flows er så overskuelige som muligt. Dette gør I ved at sørge for, at alle felter er klart formuleret, så brugeren ikke er i tvivl om, hvilken information det er, I skal bruge. Derudover skal I tænke over længden af jeres flows (hvor mange trin brugeren skal igennem). Hvis flowet er for langt eller for komplekst, risikerer I at miste kunder på det. I skal selvfølgelig stadig have den nødvendige information, og derfor skal I finde en passende mellemvej.

Bed om feedback fra jeres besøgende

Det er ofte svært at ramme plet med at udvikle de bedste flows i første forsøg. Derfor kan det være en rigtig god idé at spørge jeres besøgende om deres mening. Hør dem ad, om der er noget I kan gøre for at give dem en endnu bedre oplevelse af jeres produkt eller service.

I forhold til hvordan I spørg, er mulighederne mange. I kan sende mails ud til kunder, som har købt jeres produkt og spørge ind til, hvordan deres oplevelse med jer har været. I kan bede om feedback i jeres nyhedsbrev eller I kan spørge direkte på siden i form af en pop-up.