Professionel trædrejer hjælper Husets brugere

SINDAL: Kort før jul investerede Huset på Baggesvognsvej i en professionel trædrejerbænk til glæde for Husets brugere, hvoraf flere er meget interesseret i at lave smukke ting i træ. Men det er ikke nok at købe værktøjet, der er også nogen, der skal fortælle og undervise i brugen.

Derfor tog lederen af Huset, Lone Melson, kontakt til Michael Pedersen fra Kreative Vendelboere i Uggerby og spurgte, om han eller andre af foreningens 84 medlemmer kunne hjælpe Huset med lidt undervisning og fortælle brugerne om de sikkerhedsmæssige foranstaltninger, der hører til trædrejning. Det er vigtigt, at komme rigtigt i gang, ellers mister brugerne hurtigt interessen.

Michael Pedersen sagde straks ja. Han ville gerne give de mange interesserede lidt undervisning i trædrejning, og endda uden omkostninger for Huset.

Det blev aftalt, at Michael blot skulle komme en enkelt gang og hjælpe brugerne i gang, men da han opdagede den store interesse, tilbød Michael et længerevarende undervisningsforløb over flere uger, så alle kan få et indblik i trædrejning.

Forleden var så første undervisningsdag, og interessen var stor.

Den time, der var afsat til undervisning, var slet ikke nok, men da brugerne også skulle på besøg på Falck stationen i Sindal, blev Michael nødt til at afbryde undervisningen efter ”blot” to timer.

Efter vinterferien kommer Michael igen og fortsætter undervisningen i kreativ trædrejning.

Værestedet ”Huset” i Sindal er et sted for voksne sårbare med sociale udfordringer.

Det er et sted, hvor man kan henvende sig anonymt og få en snak med andre i samme situation. Det er også et sted, som tilbyder mange aktiviteter i en afslappet atmosfære. Her kan nævnes hyggesnak, fællesspisning, kreative sysler som husflid, trædrejning, bræt- og kortspil, gåture, udflugter, sang og musik, videoaftner og biografture, havedage samt meget andet, og alt er gratis.

Huset har åbent hver mandag, onsdag og fredag fra klokken 09.30 - 15.00, og personalet hjælper gerne med alt det praktiske som hjælp til ansøgninger, hjælp til netbank, borger.dk og alt det, der forventes at borgerne kan i dag på de digitale platforme. Personalet hjælper også med aktiviteter både i og ude af Huset, men det primært brugerne selv, der står for aktiviteterne.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...