Der er meget at være stolt over!

SOMMER 2020: Hjørring Handels slogan er ”Dejlige Hjørring” og hen over sommeren går Vendelboposten tæt på hvad det betyder for de enkelte bestyrelsesmedlemmer i Hjørring Handel.

Det gør vi under overskriften ”Mit Dejlige Hjørring”.

I dag er det Betina D. Jensen, som er filialdirektør i Nordea, som lægger ud - og afsættet er, hvad hun er mest stolt af ved Hjørring.

- Det er et meget stort spørgsmål, for der er så uendeligt meget der gør mig stolt og glad i det daglige.

- Men det er også et spørgsmål, som vi nok alle med fordel burde stille os selv engang imellem. Jeg tror nemlig i bund og grund, at vi tager meget for givet i det daglige, og glemmer at tænke over hvor heldige vi er her hvor vi bor.

- Vi har den skønneste natur lige omkring os i kommunen. Parker, skov og strand er let tilgængelig indenfor få kilometer, og ovenikøbet har vi nogle ret flotte af slagsen.

- Vores oplandsbyer blomstrer og har hver især deres små unikke perler.

- Det er min oplevelse, når jeg har været ude med penge fra Nordea Fonden, at der er en meget høj procentdel af borgerne i oplandsbyerne, der engagerer sig i det lokale. Det er en fornøjelse at se, for det er netop når man står sammen, at vi kan få tingene til at ske.

- Netop det med at stå sammen er vi virkelig også blevet gode til i Hjørring by.

- Vi nærmer os nu 200 medlemmer i Hjørring Handel, og vi får stadig nye medlemmer, også medlemmer som man ikke lige tror er en del af Hjørring Handel, f.eks. rengøringsselskaber, advokater, bogtrykkere, idrætsforeninger, eventbureauer, håndværkere og mange flere.

- De er med fordi de gerne vil bakke op om byen, for at sikre at Hjørring bliver ved med at være en attraktiv by for dem selv, deres virksomhed og deres medarbejdere.

- Af den årsag prioriterer jeg også at handle hos dem, når jeg selv er på indkøb.

- Det gør mig også stolt, at vores mange ildsjæle får store idéer og fører dem ud i livet.

- Det er med til at få byen up to date og holde os på landkortet.

Her tænker jeg f.eks. på ting som når vi flytter et fyr, bliver årets juleby, VFF i superligaen - nuvel kortvarigt, men det var en super flot præstation, vore nye lækre stadion, Dana Cup der afholder verdens tredjestørste fodboldturnering år efter år, landsdækkende tv med flotte sandskulpturer, den landskendte Hjørring Revy der er genopstået og at vi har bygget det første teater i provinsen i over 100 år

Der kunne nævnes mange flere initiativer, og her mens vi snakker er der også gang i andre nye initiativer, f.eks. samarbejdet mellem FFI og Hjørring Håndbold omkring Elitesport Vendsyssel, hvor vi helt sikkert kommer til at se Håndbold på et meget højt niveau, siger Betina D. Jensen.

Jobmæssigt har hun har været i Nordea i snart 25 år - og dermed oplevet en hastig udvikling inden for sit arbejdsfelt.

- Virkeligheden har forandret sig markant de sidste to årtier. Vores kunder har væsentligt andre forventninger til os i dag end for 25 år siden.

- Tidligere var service, at komme ind til os og f.eks. hæve/overføre penge eller betale regninger.

- Nogle kom for at få lagt et budget, høre hvad der var tilbage på kontoen eller hvad der ville blive betalt i måneden.

- I dag klarer kunderne det selv via deres net- og mobilbank, hvorfor vi investerer ualmindeligt meget i at være up to date og levere gode digitale løsninger til kunderne, da det er de services kunderne i stedet efterspørger i dag.

- Faktisk ser vi en tendens til at færre og færre bruger computeren og netbanken.

- De vil gerne have det hele lige ved hånden på mobilen, både når det handler om de små ting men også i forhold til de tungere områder som lån, investeringer, sikker mail, mødebooking og underskrift på diverse dokumenter.

- På grund af denne digitalisering har vi ikke så mange kunder der besøger os ved skranken længere, men til gengæld er vores verden blevet langt mere kompleks rent lovgivningsmæssigt og juridisk.

- Der er derfor øget efterspørgsel efter rådgivningsmøder.

Derfor er det vigtigt, at man som bank kan levere de nødvendige opkvalificeringer af både IT løsninger og vidensdeling, så kunderne kan få den bedst mulige hjælp og vejledning.

Møderne holdes nu både fysisk i vores filialer eller over telefonen hvor rådgiveren deler sin skærm. Der er flere og flere som gerne vil side hjemme i deres egen stue og holde møde.

- Det er heller ikke længere så negativt at være ”en stor bank”, siger Betina D. Jensen.

- Det at vi har nogle flere muskler gør, at vi hurtigere kan omstille os, og levere kvalitet til kunderne.

- Jeg havde på et tidspunkt en ny kunde der kom til os fra et andet mindre pengeinstitut, og jeg glemmer aldrig hans sammenligning, da han sagde:

- Hvis jeg har hjerteproblemer, vil jeg også hellere opereres på det store universitetshospital hvor alle specialisterne er, end på det lille lokale hospital.

I hverdagen tænker vi ikke på os selv som en stor bank.

- Vi der er ansat er lokale og gode til at bakke op om byen med både vores egen tid, men også med mange millioner årligt via Nordea Fonden, som luner godt i de lokale foreninger og kulturinstitutioner.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...