Hjørring Handel bød på oplevelses-vitaminer

0
Mange medlemmer af Hjørring Handel deltog i mødet torsdag morgen på Hotel Phønix i Hjørring. Privatfoto
Gode oplevelser giver glade og loyale kunder lød budskabet, da medlemmerne var samlet torsdag morgen

Medlemmer af Hjørring Handel fik inspiration til at skabe nye og anderledes aktiviteter. Oplevelser der kan knytte bånd mellem butikker, ansatte og kunderne imellem. Og oplevelser, der kan skabe loyale kunder og give nethandlen baghjul.

De nye ideer og inspirationen blev leveret på et morgenmøde torsdag morgen på Hotel Phønix i Hjørring arrangeret af Hjørring Handel.

Anna Jensen var hentet til Hjørring fra Odder for at servere en omgang oplevelses-vitaminer til en fyldt sal.

Anna er sammen med sin søster indehaver af tøjbutikken “Anna og Søs”, og hun har gedigen erfaring i at skabe events og oplevelser – både i butikken og i byen. Hun tilføjede i den forbindelse, at det er med til at give både hende og medarbejderne arbejdsglæde. Og tiltagene, der bringer kunderne sammen, skaber en vigtig fællesskabsfølelse.

– Det handler ikke kun om, hvilke varer man har på hylderne og hvad de koster. Det handler også om den oplevelse, man får, når man køber varerne, lød det fra Anna Jensen.

Den energiske iværksætter og inspirator fra Odder havde en række eksempler med, der kunne inspirere eller kopieres i Hjørring.

Et eksempel var populære pigeaftener.

– Kan man samles 15 piger, laver vi en aften uden for butikkens åbningstid med tapas og bobler. Vi holder oplæg om modens tendenser, og så er der selvfølgelig fri shopping. Det giver salg på aftenen, og vi lærer vores kunder at kende på en anden måde, når vi hygger sammen med dem. Det giver en særlig stemning.

Listen med ideer var lang. 28 timers åbent i samarbejde med tre andre butikker var et andet tiltag.

– Vi åbner fredag kokken 10 og lukker lørdag klokken 14, og har åbent hele natten. Der er en helt masse vilde tilbud og aktiviteter som for eksempel manicure, fælles morgenbord, morgengymnastik, fifa-spil og timetilbud. Mellem 3 og 5 om natten havde vi gode tilbud, som man kun kunne få, hvis man dukkede op i nattøj – og det havde vi selvfølgelig også selv på, fortalte Anna.

– Vi var kun fire butikker med og på trods af det, kunne man ikke få en parkeringsplads i hele byen på det tidspunkt. Vi satte alle vanvittig omsætningsrekord.

Jeans-event, et stort bankospil og kendte gæster i butikken var andre ideer, der fik Annas ord og med på vejen.

Et af de store højdepunkter var et stort anlagt modeshow med professionelt touch og hemmelige oplevelser i løbet af aftenen til de over 1000 gæster.

Aktivitets- og eventchef Rikke Ejsenhardt kalder Anna Jensens indspark for en god vitaminpille.

– Vi skal se mulighederne. Vi har virkelig mange dygtige detailhandlere, men her fik vi inspiration til at gøre noget nyt og noget andet, konstaterer Rikke Ejsenhardt.

– Vi er oppe mod nethandel, og vi kan konkurrere ved at skabe loyalitetsbånd til kunderne. Kunderne skal lære butikkerne og de ansatte i butikkerne at kende. Det er markedsføring på en ny måde samtidig med, at det skaber både sjove aktivitet og værdi, tilføjer Rikke Ejsenhardt.

A - 134761 - Bryghuset Vendia
Del

Denne webside benytter Cookies til at forbedre din oplevelse. Ved at bruge websiden accepterer du dette! Læs mere om dette

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close